Freeride z Kralického Sněžníku

V neděli jsme vyrazili na náš oblíbený Kralický Sněžník, tentokrát s lyžemi na zádech, připraveni užít si dolu pěkný dlouhý freeride. Obleva v týdnu se sněhem pěkně zamávala. I tak nasazujeme u parkoviště sněžnice a vyrážíme směle k vrcholu :-) Počasí se proti slunné předpovědi rozhodlo bojovat mraky a větrem. To naše nadšení nijak neodradilo. Po neupravované sjezdovce kolem chaty Návrší zkoumáme trasu, po které následně budeme sjíždet.

Sjezdovka pod Návrším

Podmínky nejsou ideální. Po teplotách vysoko nad nulou se následným mrazem změnil sníh na tvrdou, nepoddajnou krustu. Sjezd bude rychlý a náročný.

Na sněžnicích se ale cítíme jako páni sněžné jungle, když po tvrdé krustě relativně bez problémů postupujeme. Narozdíl od zoufalých skupinek turistů pře námi, kteří se propadají po kolena a už neví, kam šlápnout pro jeden dobrý krok.

Za necelé tři hodiny stojíme u Slona a užíváme si výhledy do mlhy. Předpověd asi zlákala více nadšenců, protože Česko – Polský provoz je větší než obyvkle.

U Slona

Batohy necháváme v jedné ze zachovalých místností bývalé Lichtenstinovy chaty. Ta je ve větru útočištěm pro více skupinek. Na lehko jdeme zdolat náš cíl.

Míjíme sněhem zahalený pramen řeky Moravy a po tyčích v husté mlze završujeme výstup u cedule Králický Sněžník (1424m). Otočka a hurá pro lyže.

Kralický sněžník v mlze

Freeride zpět byl přesně takový, jaký jsme ho čekali. První část od slona pod chatu horské služby velice rychlá a mezi turisty náročná na techniku a obezřetnost.

Následně jsem místo žlabu najeli na upravovanou cestu a užili si sjezd po „sjezdovce“. Nejprudší a nejrychlejší část nás potkala pod Návrším, kde zmrzlé výmoly dávaly pořádně zabrat.

To ale až po zaslouženém pivku a čaji na chatě :) Dobrou atmosféru podpořilo intenzivní sněžení jako předzvěst, že se zima nedá a bude pokračovat :)

www.lavivatravel.cz

Že jste si letos zimu ještě pořádně neužili? Vydejte se snámi na sněžnicích za zážitky do Jeseníků, Tater, nebo Raxalpe. S námi budete mít o zážitky postaráno!

Jan Kodl

Jsem majitel a průvodce outdoorové cestovní agentury LaViva travel. Miluju hory a o svých zážitcích píšu zde na blogu.